יום ראשון, 27 בינואר 2013

השקעות



על השקעות במסגרת שוק ההון, מאפיינים, יתרונות ועוד
היום, כמעט ואי אפשר שלא לשים לב לעובדה, כי, כמעט ואין אדם (שלא לדבר על חברות וגופים עסקיים) אשר לא מחזיקים ומנהלים פורטפוליו השקעות כל שהוא אשר מאופיין במגוון גדול ורחב של השקעות כאלה ואחרות באפיקי השקעות שונים ומגוונים על מנת למקסם את הרווחים וכמובן גם למזער את הסיכונים. יחד עם זאת, אי אפשר גם שלא לשים לב לעובדה, כי, רוב ההשקעות הנפוצות והפופולאריות ביותר הינן אלו של שוק ההון – ולא בכדי.

כל מה שצריך לדעת על השקעות במסגרת שוק ההון ועוד
ובכן, שוק ההון נחשב לשוק פשוט 'טבעי' להשקעות. בטח כאשר שוק ההון, שוק לניירות ערך, מניות ואג"ח, הינו שוק אשר מפיק את כל 'מוצרי' שוק ההון האמורים שלו בעבור השקעות. בנוסף, שוק ההון מאופיין במודל פעילות פשוט אולטימטיבי להשקעות, בטח כאשר הוא מאפשר לחברות ולממשלות לגייס הון ממשקיעים. בנוסף, פעילות שוק ההון בכלל ותחום ההשקעות בו בפרט באה לידי ביטוי במסגרת מעורבות ישירה ועקיפה של בנקים, חברות השקעות, מוסדות מימון פיננסיים ועוד.



השקעות בשוק ההון מומלצות בעיקר בתחומי המניות והאג"ח
שוק המניות בשוק ההון הינו השוק המבוקש וה'פופולארי' ביותר מבחינת השקעות. בטח כאשר מניות הינן ניירות ערך אשר ניתנות לרכישה אשר מקנה לרוכשים שלהם בעלות יחסית בזכויות ובשליטה בחברה אשר הפיקה את המניות. באופן מובן ביותר, כל תנודה בסטטוס הפיננסי של החברה תבוא לידי ביטוי בערך המנייה. בנוסף, גם שוק האג"ח בשוק ההון נחשב למבוקש ביותר מבחינת השקעות. בטח כאשר כל אגרת חוב הינה גם נייר ערך אשר מהווה ערובה לתשלום חוב מצד הגוף העסקי אשר הפיק אותה.

להלן התנאים למימוש השקעות רווחיות בשוק ההון
רכישת מניות או אגרות חוב בשוק ההון כלל אינה מספיקה בעבור מימוש רווחי ומניב של השקעה. הלכה למעשה, מימוש השקעות רווחיות בשוק ההון יבוא לידי ביטוי רק בהינתן פיקוח ובקרה, הפקת מניות וניירות ערך מגוונות ובכמויות גדולות, קשר ישיר ובין אישי בין המשקיעים למנהלי ההשקעות ולחברות ה'מושקעות' ועוד.



תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שהשקעות בשוק ההון ברוב המקרים הם דרך טובה מאוד להרוויח כסף. כמובן שצריך ללמוד קצת לפני על שוק ההון ולהבין איך הוא מתנהל.
    אני לפני כשנה סיימתי הכנה למבחני חשב שכר ובמהלך הקורס מאוד התעניינתי בתחום של שוק ההון.
    כחשב שכר אני עוזר להרבה אנשים להבין מה לעשות עם הכסף שלהם ואיך התלוש שכר שלהם צריך להראות עכשיו אני משליך את זה גם על המשפחה שלי ומנהל להם את החשבון בנק, וגם בודק כל הזמן את התלושי שכר.
    מאז שסיימתי את המבחנים והתחלתי להתעסק עם החשבונות בנק של המשפחה שלי ראיתי שתוך חודשיים בלבד ההורים ואחי הגדול יצאו מהמינוס ואחרי זה התחילו לחסוך.
    הכל תלוי בניהול נכון של חשבון הבנק לא יותר, לכן אני חושב שזה משהו שהמדינה צריכה לממן או לפחות לסבסד.

    השבמחק