יום שני, 14 בינואר 2013

זכיינות



סוגים שונים של זכיינות
זכיינות היא צורת עסקים שנהוגה בכל העולם וגם בישראל. בארץ תפס הסגנון תאוצה בשנים האחרונות והוא מגלגל הרבה מאד כסף. היכולת להשקיע במותג קיים ומצליח קוסם לאנשי עסקים רבים ובעזרת חברת האם ניתן להגיע לרווחים גדולים בזמן קצר. שיטת הזכיינות פוטרת את המשקיע מלהשקיע כספים גדולים בפרסום ובשיווק והוא יכול להתרכז בניהול נכון של העסק וברכישת לקוחות קבועים לאורך זמן.
ייתרונות וחסרונות של זכיינות
הייתרונות כבר נימנו למעלה וניתן להוסיף להם את המוניטין של הרשת במידה וזו רשת מוכרת וותיקה. מבחינת החסרונות, ידוע כי השקעה בתשלום הראשון של זכיינות יכולה להיות מאד גדולה ובנוסף את ניהול הזיכיון מכתיבה חברת האם כולל את הספקים, שעות הפעילות ומספר העובדים בחנות, משכורות העובדים, שיטות ניהול וכדומה.

זכיינות קיימת במספר צורות:
זיכיון מלא או זיכיון מצומצם – זיכיון מצומצם מאפשר לכם לרכוש את הסימן המסחרי ואת אפשרות הפצת המוצרים שברשת, אבל ניהול העסק הוא עליכם והנוהלים שלו אינם כלולים בהסכם. רשתות הקוסמטיקה והמשקאות הן דוגמה טובה לזיכיון מצומצם. זיכיון מלא מעניק לכם את הפורמט המלא לניהול העסק כולל הלוגו והמוצרים ושיטת השיווק וכדומה. רשתות של בתי קפה עובדות כך, וכך גם רשתות מזון אחרות.
זיכיון אזורי וזיכיון של חנות אחת – בהרבה מקרים ניתן לרכוש זיכיון של רשת מסויימת על איזור גאוגרפי שלם כאשר זכיינים נוספים של הרשת יהיו מנועים מלפעול באותו האיזור, לעומת זכיינות של חנות אחת באיזור מסויים אם אפשרות של זכיינות לעוד חנויות בנפרד בעתיד. לבעלי הזיכיון האזורי יש את הפריוילגיה להפעיל את כל חנויות האיזור בעצמה או למכור זכיינות משנה לאנשים נוספים שיפעילו את החנויות השונות באיזור בעצמם.

חשוב מאד להבין כי זכיינות מאפשרת בעצם לכל מי שמעוניין להקים ולהפעיל עסק בכל תחום שהוא כזה או אחר, ליהנות ממותג קיים אשר מוכר לרוב האנשים, דבר אשר מקצר במידה ניכרת את תהליך השיווק של מוצרי אותו תחום עסק, ומסייע להגיע במהירות רבה יחסית לתפעול ריווחי של העסק בצורה טובה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה