יום שבת, 28 במרץ 2015

תכנון מס בינלאומי



תכנון מס בינלאומי להפחתת חבות המס

המטרה העיקרית של תכנון מס בינלאומי היא להפחית את חבות המס הכוללת של פעילות מסוימת. התכנון מבוסס על שורה ארוכה של שיקולים ועקרונות, אך הוא מבוצע על ידי אנשי מקצוע המכירים היטב את התחום. בעזרת תכנון מס בינלאומי ניתן לחסוך מאות אלפי שקלים בשנה עבור חבות יחיד או תאגיד. מעבר לכך, תכנון מס עולה בקנה אחד עם אמנות בינלאומיות ולכן הוא חוקי למהדרין. תכנון להפחתת חבות המס מבוצע בעיקר על ידי נישומים ומיזמים רב לאומיים. מבחינה פרקטית, מדובר על העברת פעילות למדינות נוחות מבחינת תשלומי מיסים ושימוש במחירי העברה לצורך ניצול הבדלים בין הוראות מיסוי בין מדינות שונות.
תכנון מס בינלאומי מבוסס על אסטרגיה כוללת אך הוא מחייב מעקב אחר שינויים. עדכוני חקיקה לדוגמא משפיעים באופן ישיר על האפקטיביות של תכנון מס, וכך גם פסקי דין תקדימיים שלא היו קיימים בעבר. אחד העקרונות החשובים של תכנון מס הוא התחשבות בחידושי החקיקה והפסיקה תוך התווית עסקה שתעמוד במבחן המשפטי.




מה הקשר בין תשלומי מיסים לבין עולם המשפט?

תכנון מס בינלאומי נועד להפחית את סכומי המיסים ולהביא לתוצאות מס אופטימאליות. הדרך להשגת המטרה עוברת כאמור בניצול כלים חוקיים בלבד. מי שאינו מבצע את תשלומי המיסים על פי החוק צפוי לעמוד לסנקציות חמורות. באירופה, בארצות הברית וגם במדינות נוספות לא מקלים ראש בנושא של מקלטי מס או תחרויות מס. הקשר בין תשלומי מיסים לבין עולם המשפט הדוק מכפי שנהוג לחשוב ורצוי להתייחס אליו מראש.
לסיכום, תכנון מס בינלאומי היא פעולה לגיטימית שיכולה לתרום לחיסכון משמעותי בהוצאות. השאלה היא כיצד מבצעים את הפעילות ובאילו כלים חוקיים בוחרים להשתמש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה