יום שבת, 3 במאי 2014

מידע שימושי לפני טיול לדרום אפריקה



יבשת דרום אפריקה נחשבת יעד אטרקטיבי ואקזוטי עבור תיירים מישראל. עם זאת, המרחק הגדול של דרום אפריקה מאירופה ומאסיה דורש היכרות עם פריטי מידע שימושיים. ראשית, יש להזמין טיול מאורגן לדרום אפריקה מול חברה מוכרת ומנוסה. אל שדה התעופה רצוי להגיע עם דרכון בר תוקף לחצי שנה לפחות, כרטיס טיסה וכמובן ביטוח נסיעות לחו"ל. ציוד אופטי או אלקטרוני דורש הצהרה אצל פקיד המכס, אולם בכל מקרה יש לעטוף אותו בתיק יד נפרד ולקבל עליו אישור.
 
שנית, אין צורך לדאוג להכנת אשרת כניסה לדרום אפריקה ובמהלך טיול מאורגן הממשיך למפלי ויקטוריה נדרשת רק אשרה המוסדרת בגבול בעת ההגעה. עם זאת, מי שבוחר להמשיך את אותו טיול לדרום אפריקה עם נמיביה או בוצוואנה חייב להסדיר אישור עוד טרם ההגעה אל היעד.



היערכות נכונה לקראת טיול מאורגן לדרום אפריקה
על מנת ליהנות מהיתרונות של טיול לדרום אפריקה יש להיערך בצורה נכונה. העונות בדרום אפריקה הפוכות מאלו בישראל, וכאשר כאן חורף שם קיץ ולהיפך. הקיץ בדרום אפריקה חם ולח והסתיו והאביב נחשבים לתקופות עם מזג האוויר הנוח ביותר. ביגוד קל עם תוספת של ביגוד חם לחורף יתאימו עבור מזוודה של מי שמתכנן טיול ליבשת דרום אפריקה. 

המטבע המקומי של דרום אפריקה נקרא ראנד, החשמל הוא 220 וולט ו-50 הרץ וכדאי להביא מתאם בינלאומי לשקעים. השעון בדרום אפריקה עומד על שעון ישראל פלוס שעה אחת בלבד ובמהלך טיול מאורגן לדרום אפריקה ניתן לשתות מי ברז כמעט בכל בתי המלון, אולם ההמלצה היא לרכוש מים מינרלים. קידומת הטלפון של דרום אפריקה היא 27 ולא מומלץ להסתובב לבד בערים הגדולות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה