יום שבת, 3 במאי 2014

מהו התפקיד של עורך דין מקרקעין?



לא פעם, אתם קוראים בעיתון על המעורבות של עורך דין מקרקעין בעסקאות נדל"ן, ואף לא מודעים לכך לחלוטין. מדוע זה המצב? יש לזכור כי דיני המקרקעין בישראל, נחשבים למורכבים במיוחד אף ביחס לדיני מקרקעין אחרים בעולם. הסיבה לכך נובעת שרוב הקרקעות הן בבעלות המדינה - ומכאן נגזרים חוזים מורכבים במיוחד של מכירה, השכרה, החכרה, הלאמה, ומכאן גם נושאים כמו מיסוי, היטלים ובעלות הופכים להיות מורכבים מאד, ועל כן עורך דין מקרקעין הוא בעל תפקיד מכריע בעסקות מסוג זה.

 
כיצד עורך הדין מסייע?
ראשית, עורך דין מקרקעין יכול לסייע במקרים רבים שבהםאתם מעוניינים להיות צד בעסקה אשר קשורה בתחום המקרקעין והנדל"ן. לא פעם, עורך הדין פועל גם כיועץ. הוא מסביר לכם את ההשלכות של פעולות שונות בתחום המקרקעין, הן מהבחינה המשפטית-לגאלית, והן מהבחינה הפיננסית (יש לזכור שכמעט כל פעולה בתחום המקרקעין, גוררת אחריה גם הוצאות נוספות של היטלים ומיסוי). אמנם בכל מה שנוגע להערכת השווי של נכס יש את תפקיד השמאי, אך עורך דין מקרקעין הוא זה שיוכל להסביר לכם האם יש השלכות משמעותיות על המחיר של הנכס מבחינת  התנאים המשפטיים שבהם הוא מוצע לכם, כל זאת תחת שיקול ארוך טווח, למצבו של הנכס בעוד מספר שנים. יש לציין כי בעסקת מקרקעין, שני הצדדים פונים אל עורכי דין בתחום המקרקעין, אשר יוכלו לסייע להם ולייצג את האינטרסים שלהם.

האם אפשר לנסות לבד?
באופן עקרוני, אתם לא חייבים לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין אשר יסייע לכם בגיבושה של עסקת נדל"ן. עם זאת, הדבר מומלץ בחום. יש לזכור כי דיני המקרקעין בישראל הם מורכבים מאד, ולאדם מן היישוב, גם אם הוא מתעניין - קשה להכיר את כל הסעיפים בחוק, ולכן רק עורך דין מקרקעין הוא זה שיוכל באמת לייצג את האינטרסים שלכם בתהליך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה