יום שבת, 3 במאי 2014

ההתפתחות של מרכזיות לעסקים לאורך שנים



אם אתם תביטו היום על תמונת המצב של מרכזיות לעסקים, תוכלו לראות גם עסקים קטנים יחסית - מבקשים להצטייד במרכזיות. מדובר על מצב מפתיע יחסית. עד לפני עשור בלבד, מרכזיות לעסקים היו נחלתן של העסקים הגדולים בלבד, או עסקים בינוניים לכל היותר. כיום לעומת זאת, גם עסקים קטנים למדי, עם פחות מעשר שלוחות, מבקשים להצטייד במרכזיות. כדי להבין איך הדבר אפשרי, יש להתחקות אחרי ההתפתחות של מרכזיות לעסקים.

מהאנלוגי ועד לIP
ההתחלה של מרכזיות לעסקים הייתה במרכזיות האנלוגיות. היו אלו מרכזיות עם כרטסות, ועם אפשרויות מוגבלות למדי - בעיקר עם יכולת לחלק בין מספר שלוחות תחת מספר טלפון חיצוני אחד. לאחר מכן, התפתחו המרכזיות לעידן הדיגיטלי. העידן הדיגיטלי, הביא עמו שורה של יתרונות משמעותיים למדי - בין השאר ביכולות מתקדמות יותר עבור המרכזיות, באפשרות לחיבור לכמות גבוהה יותר של שלוחות, טיפול נוח יותר בחומרה של המרכזיה, ואפשרות לבחור טלפון חכם.



הדור הבא של מרכזיות לעסקים היה במובן מסוים דור ביניים - וזה דור שגם נמצא היום בשימוש מגוון מאד, לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים. זהו דור שמשלב בין המרכזיות הדיגיטליות שכבר הפכו למעט מיושנות, לבין מרכזיות הIP, בעיקר בכל מה שנוגע לציוד הקצה עצמו שהוא ציוד VOIP.

ומה יש היום?
הדור האחרון של מרכזיות לעסקים הוא דור הIP. זהו הדור המתקדם ביותר של המרכזיות ,אשר גם מעניק לעסקים את האפשריות המתקדמות ביותר שיש. מרכזיות לעסקים שמבוססות על תשתית IP, כוללות שירותי פס רחב מתקדמים במיוחד עבור המרכזיה - משיחות וידאו, דרך חיבור למערכות נתונים במחשב, ועד לחלוקה סטטיסטית ואפשרויות מתקדמות לניהול המרכזיה כולה מרחוק. כך אפשר להצעיד את העסק שלכם אל הדור הבא - והתשתית הנ"ל גם יכולה להתאים מאד לעסקים קטנים ובינוניים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה