יום שלישי, 23 בדצמבר 2014

ציפוי אמבטיות



ליטוש מכאני וכימי לפני עבודות ציפוי אמבטיות
אחד השלבים החשובים ביותר של עבודות ציפוי אמבטיות מחייב ליטוש מכאני וליטוש כימי. כדאי להרחיב על שלבי הליטוש על מנת להבין את משמעותם בתהליך הציפוי. ראשית, המטרה המשותפת של ליטוש מכאני וליטוש כימי היא הסרת חלודה ולכלוך. לא ניתן ליישם ציפוי עמיד על גבי משטח אמבטיה חלוד או מלוכלך. רק הסרה מוחלטת של הלכלוך והחלודה יבטיחו יישום אפקטיבי שישמור על מראה מבריק ורענן לאורך זמן.

שנית, ליטוש מכאני וליטוש כימי מגבירים את מהירות הייבוש לאחר ציפוי אמבטיות. הציפוי עמיד בכל חומרי הניקיון לרבות אקונומיקה, אבקות כביסה או חומרים ייעודיים, ולכן אין חשש מכך שהליטוש הכימי יפגע בו. המטרה היא לבצע ציפוי אמבטיות על פי לוח זמנים מוגדר מראש וכך לחסוך בהוצאות מיותרות.



האם אפשר להשתמש בליטוש מכאני וכימי בכל סוגי האמבטיות?
רצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע לפני שמבצעים ציפוי אמבטיות ולהתעניין בסוג האמבטיה הקיימת. לא ניתן להשתמש בליטוש מכאני וכימי בכל סוגי האמבטיות. יש אמבטיות עם כמות גדולה של חלודה ולכלוך, בהן הדרך היחידה לשפר את המצב הקיים היא לבצע הלבשה של אמבטיה חדשה. מעבר לכך, השלב הראשון הכולל בדיקה ראשונית של האמבטיה תורם עבור התאמת סוג האמבטיה לסוג וחומרי הציפוי.

האמבטיות השכיחות עשויות פח, יציקה או חומרים אקריליים. חשוב להדגיש כי אופי חומרי הגלם עצמם לא משפיעים על אפקטיביות היישום, אלא רק מצבה המכאני של האמבטיה. לאחר הבדיקה עוסקים אנשי המקצוע בעבודות הכנה ספציפיות ומסירים את הצבע הישן עד חשיפת שכבת האמייל המקורית. רק בשלב הזה ניתן ליישם את החומרים המתאימים עבור ציפוי אמבטיות. השלב האחרון הוא ייבוש האמבטיה עד חזרה לשגרה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה