יום רביעי, 28 במרץ 2018

כל מה שצריך לדעת על ממירים קטליטים


החלק במערכת הפליטה של רכב בעל מנוע בעירה פנימית שמהווה מקום לתגובה כימית נקרא בעגה המקצועית "ממיר קטליטי". מבחינה מכנית, הממיר נועד להקטין את זיהום האוויר כי הוא מאפשר לרכז את התגובה הכימית שבה שאריות פחמימניות מתהליך הבעירה נשרפות עד תום במקום אחד בלבד. זו גם הסיבה בגללה ממירים קטליטים מומלצים על ידי המשרד להגנת הסביבה, ויש מחקרים שמראים שהם מזהמים עד פי 10 פחות בהשוואה לרכבים שבהם לא מותקנים ממירים מן הסוג הזה.
 
הבעיה היא שרוב הנהגים לא מבינים את החשיבות של ממירים קטליטים ולא יודעים מה לעשות על מנת לטפל בתקלות הנפוצות שלהם. ראשית, חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי התקנה או תיקון של ממירים קטליטים ולא למהר לשלם עשרות אלפי שקלים במוסך. שנית, כדאי לאסוף מידע שרלוונטי לסוג הרכב ובמידת הצורך ליצור קשר עם נציגי מוסך היבואן הרשמי.




שיטת הפעולה של ממירים קטליטים
על קצה המזלג אפשר להצביע על כמה מאפיינים בולטים בשיטת העבודה של ממירים קטליטים. קודם כל, הממיר מיועד כאמור לטיפול בגזי השרפה ולכן הוא מותקן לאורך צינור המפלט וסמוך לאזור של יציאת הגזים. כך הממיר מפחית את פליטת מזהמי האוויר ומתמודד עם סוגים שונים של פחמימנים, פחמן חד חמצני ותחמוצת חנקן.

שנית, ממירים קטליטים מותקנים בכל סוגי הרכבים שמונעים עם בנזין בישראל משנת ייצור 1994 ומעלה. המשמעות היא שיש הרבה סוגים של ממירים קטליטים ולכן חלקם סובלים מתקלות נפוצות. הפתרון מבחינת הנהג הוא לדאוג לתחזוקה נכונה של הרכב ולהגיע למוסך לטיפולים תקופתיים. טיפולים כאלה אמנם כרוכים בהוצאה, אך הם משתלמים בטווח הארוך כאשר הם מונעים תקלות נפוצות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה