יום חמישי, 15 במרץ 2018

בר מצווה במצדה - לא יכול להיות טוב מזה



 חגיגת בר מצווה היא ללא ספק אחד מאירועי השיא של כל משפחה יהודית בארץ ובעולם. כל משפחה חושבת איך לערוך את החגיגה החשובה הזו, באיזה מקום ואילו אטרקציות יהיו. אחת הדרכים הקסומות ביותר להפקת אירוע בר מצווה היא במתחם מצדה. חגיגות בר מצווה במצדה הן אחת מהדרכים היותר יפות, משמעותיות ואף סמליות לחגוג יום כה חשוב זה. על רקע מבצר מצדה המתנשא על הר מצדה, בפסגת צוק מבודד מול שולי מדבר יהודה, ניתן לערוך טקס מרגש, מיוחד, ומלא הדר אותו מספק המעמד והנוף.

מצדה – סמל החירות והתעוזה
בר מצווה במצדה הוא סמלי מאד. מצדה, שהונצחה ב -2001 כאחד מאתרי מורשת תרבות עולמית של ארגון אונסקו, טומנת בחובה, מלבד הנוף היפה והממצאים הארכאולוגיים המרתקים, גם סמל של חירות ועוז רוח, בעקבות סיפורי התהילה והמעללים הרבים שנקרו בדרכה, ועליהם כתב יוסף בן מתיתיהו בספריו.
לכן, יש ערך מוסף לחגיגת בר מצווה במצדה, כאשר אירוע זה, שכולו נסוב סביב מעבר מילדות לבגרות, אחריות ויכולת קבלת החלטות, נשזרים בסיפורי העוז והגבורה המאפיינים את מצדה.



בר מצווה במצדה- זכרון לתמיד
מצדה כיום היא אתר אותו פוקדים עשרות אלפים תיירים ומטיילים מקומיים מדי שנה. המקום כה מיוחד עד כי מועלים בו גם מופעים והצגות אופרה בקנה מידה עולמי. באתר ישנו מתחם נוח המיועד לקיום אירועים, מבלי שיפריעו או יופרעו על יד המטיילים הרבים במקום.
ניתן להביא למקום להקת מתופפים להעצמת האווירה המדברים הקסומה, או אפילו שופרות, להשמיע מוזיקה לבחירה, קייטרינג כיד המלך ועוד הרבה דברים טובים.

מפגש בין כבר לעתיד
כפי שמצדה היום היא ההוכחה לכוחות של העם היהודי, ועל אף מרד הקנאים הקשה שהתחולל במקום, עומדת מצדה היום על תילה וקולטת מבקרים רבים, כך גם נער בר המצווה, הנפרד מהילדות ונכנס לבגרות, עומד במקום המקסים הזה, ונכנס למצוות.
בר מצווה במצדה הוא לכל הדעות אירוע לא שגרתי, פותח לב ונפש, ואף אחד לא יישאר אדיש אליו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה