יום שבת, 14 בספטמבר 2013

פנג שואי



פנג שואי 

"ביתי הוא מבצרי" זוהי לא רק סיסמא, לחלק גדול מאיתנו זוהי דרך חיים. גם אם שגרת היום-יום שלנו צפופה ורוב היום איננו בבית, ייתכן כי בעיקר בזמנים לחוצים, ביתנו הוא מבצרנו. רבים מאתנו מחכים להגיע אליו אחרי יום עמוס, להתקלח ולשבת מול הטלוויזיה או בפינה האהובה שלנו בבית ולהירגע. כדי שהדבר באמת יהיה מרגיע קיימת תורה עתיקה מאד הנקראת פנג שואי. גרעין האמונה נמצא באנרגיה הנקראת צ'י, ש"מרחפת" בבית ויוצרת הרמוניה. סידור הבית בעזרת הפנג שואי עוזרת לאותה אנרגיה לרחף ללא הפרעות וליצור תחושה טובה ויחד עם זאת עושר, אושר ואפילו חיי זוגיות ומין טובים.


"החוקים"

על פנג שואי נכתבו ספרים רבים ויש אפילו מומחים בתחום המגיעים עד הבית על מנת לטהר אותו ולסדר אותו בצורה נכונה. ההתמקדות היא בעיקר על פינות, ניקיון, תמונות תלויות, אבנים עם סגולות ויכולות שונות ועוד. אין אנו חייבים להפוך את ביתנו מאיך שהוא היה עד היום, וניתן לעשות זאת בהדרגה, אפילו כניסוי שבו משנים דבר אחד ובודקים איך הוא משפיע. אחד היישומים החשובים הוא שמירה על סדר וניקיון, כאשר הסברה היא שכאשר הבית מבולגן, החיים מתבלגנים.




מקומות בבית

הפנג שואי מתפרש על כל האזורים בבית וכן על המקומות בהם אנו נמצאים מחוצה לו כמו המכונית או המשרד. הפנג שואי עוזר כיצד לסדר את חדר הנוחיות, חדר השינה, ארון הבגדים, הנעליים, המטבח, איזה צמחים לגדל, ועוד. התורה מתמקדת מהפרטים הקטנים ביותר ועד לגדולים. בתור מישהי שקראה רבות על הנושא, ואף יישמה חלק מהעצות, זה בהחלט עובד. ההתעסקות עצמה משרה אווירה טובה, תחושה של עשייה למען עצמך, חייך ואושרך.


כמה טיפים

הפנג שואי, כאמור, הוא נושא רחב מאד. כמה טיפים ראשוניים, ככה בשביל הספורט. כאשר מנקים את הבית, יש לשים לב לפינות הקירות ולכל המקומות המחודדים בבית. בחדר הנוחיות יש לשים שלוש או שש אבנים ליד האסלה, על-מנת שהמים לא ישטפו את הפרנסה. מפל או מקור מים בבית, בצירוף אבנים מהווה נקודת אנרגיה טובה מאד. בנוסף, חשוב לשמור על מיטה נקייה ולסדר את המצעים כאשר קמים כדי לשמור על חיי מין תקינים. ניתן לשרוף בבית את צמח המרווה, חוץ מהריח הטוב, על-פי הפנג שואי עשן המרווה מטהר את האווירה מעין רעה או בשפת הפנג שואי מאנרגיות שליליות. מומלץ בחום להציץ בספרים בנושא או באתרים הרבים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה