יום שישי, 22 במרץ 2013

המדריך המלא אודות מניית ישראמקו



שוק ההון במדינת ישראל מציע מגוון רחב של מניות של חברות גדולות מתחומי פעילות שונים. כבר כמה שנים, שבהן המנייה של חברת ישראמקו הפכה ללא כל צל של ספק לאחת מן המניות המעניינות והמבוקשות ביותר מבין כל המניות של חברות הנפט אשר מונפקות ונסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב. יחד עם זאת, מעט מאוד ידוע על מניית ישראמקו, על החברה אשר 'עומדת' מאחוריה, על מאפייני ונתוני המנייה ועוד. על כן, להלן המדריך המלא אודות מניית ישראמקו.

מניית ישראמקו – נייר הערך אשר מייצג את חברת ישראמקו
כמו כל מנייה אחרת אשר נסחרת בשוק ההון, גם מניית ישראמקו מייצגת חברה מונפקת אשר נסחרת בשוק ההון. במקרה של מנייה זו, מדובר בחברת ישראמקו, אחת מחברות חיפוש הנפט והגז הטבעי הגדולות ביותר במדינת ישראל. מבחינת חברת ישראמקו, חברה זו הוקמה בשנת 1989, מוגדרת כשותפות מוגבלת – והכי חשוב מבחינת שוק ההון והמשקיעים, מאופיינת בשווי שוק של כמעט 7 מיליארד ₪. מבחינת מספרים, מניית ישראמקו הינה נייר הערך אשר מייצג את חברת ישראמקו. 


מניית ישראמקו – מנייה 'בטוחה', יציבה ורווחית ביותר
כאמור, חברת ישראמקו קיימת כבר למעלה משני עשורים ומאופיינת בשווי שוק כמעט בלתי נתפס במונחים כספיים. להוסיף לכך את העובדה, כי נכסי חיפוש הנפט והגז הטבעי שלהם רחוקים מלהיות בכלל קרובים למיצוי ללא כל ספק, הרי ולא יהיה זה 'תלוש' מהמציאות לומר, כי, מניית ישראמקו הינה מנייה 'בטוחה', יציבה ורווחית ביותר. בטח כאשר נכסי החברה הראשיים, וביניהם קידוח תמר ומאגרי הנפט והגז אור ודלית אמורים להיות 'כוכבי' תעשיית האנרגיה של המזרח התיכון במהלך עשרות השנים הקרובות. 

מניית ישראמקו נסחרת אפילו בנאסד"ק הבינלאומית
כיאה לחברת חיפושי נפט וגז טבעי בגודל של חברת ישראמקו, מניית ישראמקו נסחרת אפילו בנאסד"ק הבין לאומית. אפשרות מסחר בינלאומי זה מתאפשרת הודות לזכויות חיפוש במאגרים במקומות רבים בארצות הברית. מבחינה חוקית, משפטית ועסקית, מניית ישראמקו נסחרת בנאסד"ק כתוצאה מחברת בת אשר מהווה חלק בלתי נפרד מפורטפוליו הנכסים של החברה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה