יום שישי, 22 במרץ 2013

שנת שירות – למען החברה בישראל



ישנם גופים רבים ברחבי הארץ כולה אשר במסגרתם ניתן לעשות שנת שירות אשר היא בעצם שנה של התנדבות לעבודה עם בני נוער ותרומה לקהילה במקומות שונים ברחבי הארץ. בין הגופים אשר יכולים להגיש את מסיימי התיכון לעשות שנת שירות הרי שאפשר למצוא את תנועת הנוער העובד והלומד, הצופים, המכבי, תנועת בני המושבות, תנועת אחרי, החברה למתנ"סים ואחרים. שנת שירות היא שנה אשר מעניקים בני הנוער על חשבונם לפני הגיוס ואין הדבר בא במקום השירות הצבאי וגם כלל וכלל לא מקצר אותו.
שנת שירות – מה זה בדיוק?
על פי הצבא שנת שירות הינה שנה של התנדבות לפעילות חברתית או קהילתית באזורי מצוקה שונים ברחבי הארץ ופעילות עם בני הנוער במקום. על מנת לאפשר מצב של שנת שירות דוחה הצבא את מועד הגיוס של המתנדבים בשנה אשר במהלכה הם מתנדבים במקומות השונים ברחבי הארץ. ישנה גם אופציה להתגייס במהלך שנת שירות לנח"ל או להתגייס למסלול רגיל.


שנת שירות – התומכים ברעיון הייחודי הזה
כמו לכל דבר אחר גם לגבי שנת שירות הרי שישנן התייחסויות שונות ואף הפוכות לעניין ייחודי זה. יש את אלה אשר טוענים כי שנת שירות הינה בזבוז זמן אשר בעצם אינו מועיל לאף אחד. לעומתם רואה הרוב הגדול של האנשים הצעירים בהתנדבות מסוג זה דבר יפה ומועיל ביותר גם למתנדבים וגם לאנשים שהם אמורים לעבוד איתם. רבים רואים בברכה את ההתנדבות והעזרה לחברה והקהילה. רבים טוענים כי המתנדבים רואים במעשיהם שליחות חברתית חשובה והם מתמלאים סיפוק בעשייה חשובה זו. הדבר מוביל להמשך התנדבות גם אחרי הצבא ורבים ממשיכים בתנועות הנוער שלהם בתפקידי מבוגרים.
שנת שירות – נתינה אמיתית ואפקטיבית מכל הלב
המקטרגים על שנת שירות אינם יכולים לומר דבר על בני הנוער אשר מתנדבים מכיוון שאלה עושים זאת בהתנדבות ולא מקבלים כל צ'ופר כתוצאה מכך, אלא להיפך. הם יגמרו את השירות הצבאי שנה אחרי חבריהם אשר יהיו כבר אחרי הטיול הגדול ויאיישו את ספסלי המכללות השונות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה