יום שבת, 23 בפברואר 2013

רואי חשבון



במה עוסקים רואי חשבון?
אחד מבין התחומים שכל אמא יהודיה היתה רוצה כי בנה הקטן יעסוק בו כאשר יהיה גדול הוא ללא כל צל של ספק התחום של ראיית חשבון. שימו לב, אין להתבלבל בין עבודתם של מנהלי חשבונות ועבודתם של רואי חשבון. רואי חשבון אינם מנהלי חשבונות למרות שבסופו של דבר זה נכון כי במסגרת לימודי ההסמכה לרואי חשבון הם למדו גם הנהלת חשבונות ברמה הגבוהה ביותר שיש. לא יכול להיות מצב שרואה החשבון לא יידע לקרוא את הדוחות אשר מפיק מנהל החשבונות, מכיוון שהוא זה שיצטרך בסופו של יום להגיש אותם לרשויות לאחר בדיקה מדוקדקת וחתימה שלו, כי הכל אכן מסודר ותקין ללא כל עוררין.

רואי חשבון מספקים שירותים מגוונים לעסקים שונים
כמו עורכי דין, גם רואי חשבון מתפלגים לפי סוגי התמחויות בכל סוגי העסקים והם לא בהכרח בקיאים בכל תחומי העיסוק הקיימים. רואי חשבון מתמחים בעסקים קטנים ובינוניים, יש המתמחים במתן שירות לחברות בע"מ ואחרים מעניקים שירות לקונצרנים גדולים עם חברות בת וכיוצא באלה. ויש רואי חשבון המתמחים בחברות העובדות בעיקר בחו"ל והמכירים את תחום המיסוי הנוגע לכך וכדומה.
רואי חשבון
רואי חשבון – תפקידים שונים
רואי חשבון מתמחים במגוון תחומים ותפקידים. התפקיד העיקרי של רואה חשבון הוא ביצוע עבודות ביקורת של ספרי הנהלת החשבונות של חברות ועסקים שונים, וכן הוצאת דוח ביקורת רואה חשבון על הדוחות הכספיים של העסק. בנוסף לכך לרואה חשבון יכולים להיות תפקידים שונים ומגוונים הרבה יותר, כמו ייעוץ פיננסי וכלכלי לעסקים, ייעוץ מס, תיאום מס לעסקים העובדים בחו"ל וכדומה.

רואי חשבון במשרדים גדולים
רואי חשבון של משרדים גדולים הם אנשי מקצוע העובדים בדרך כלל עם חברות גדולות שיש להן מחזור כספים ענק והמעסיקות עובדים רבים. רואי חשבון אלה מנוסים בסוג עסקים כאלה ואם אם זקוקים לשירות זה פנו למשרד רואי חשבון גדול שכזה. אך אם העסק שלכם לא מצריך ארגון חשבונאי ברמות כאלה, אלא שאתם עדיין עסק מתחיל או בינוני יכול להיות שמה שאתם צריכים הם רואי חשבון עצמאיים.

תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שרואי חשבון זה תפקיד מאוד חשוב, כל חברה צריכה רואה חשבון טוב שלא יהיה מוכן לעגל פינות וזה מאוד חשוב. אני סיימתי לפני שנה לימודי הנהלת חשבונות והתחלתי לעבוד כמנהל חשבונות וכאשר הגעתי לעבודה החדשה שלי ראיתי כי יש הרבה דברים שלא נראים לי הגיוניים. ישבתי עם הרואה חשבון של החברה והוא הסביר לי שלפעמים הוא צריך לעגל פינות למען העובדים. דבר שחשבתי שהוא ממש לא ראוי.
    הרבה מאוד זמן התלבטתי מה לעשות מפני שהוא היה ותיק ואני חדש בחברה. דיברתי עם המרצה שלי מהקורס להנהלת חשבונות והוא אמר לי לשבת על הספרים ולנסות לעלות תוכנית שבה אפשר לשנות ולסדר את הדברים ואת התוכנית לעלות למנהלים.
    אחרי שעשיתי את זה והצגתי את זה למנהלים הם היו בשוק.
    אני חושב שהטעות היתה להעסיק רואה חשבון מחברה גדולה בגלל השם ולא רואה חשבון שיתן את מלוא תשומת הלב כזה שעובד בחברה קטנה.

    השבמחק