יום שבת, 23 בפברואר 2013

אודישנים



אודישנים לתוכניות שירה
אין כל צל של ספק כי טרנד השירה ממשיך להיות חזק מאד בארץ. מאז התוכנית "לא נפסיק לשיר" בראשית שנות ה - 2000, אשר בסופו של דבר בעצם פותחה בהמשך הדרך לפורמט של כוכב נולד, מה שהמשיך כמובן למתחרה דה ווייס של הזכיינית רשת, וכמובן התוכנית אייל גולן קורא לך שמשודרת בערוץ 24, אנו עדים לשגשוג של ממש בתחום השירה. בעצם, נכון להיום יש שלוש תוכניות שונות שעוסקות בתחרות שירה, ושלושתן פופולריות במיוחד! אז איך אפשר לעבור בהצלחה אודישנים לתוכניות אלו?

לעבוד על הקול שלכם
לפני הכל, בתוכניות שירה מחפשים כאמור קול ייחודי. לפני שיש סיפור נוגע ללב, ולפני שיש מראה מיוחד (בדה וויס ואייל גולן קורא לך השופטים אף לא רואים את המתמודדים). על כן, על מנת לעבור בהצלחה אודישנים, כדאי לעבוד על פיתוח הקול שלכם. גם אם אמרו לכם שיש לכם קול מדהים מלידה, לכו למורה לפיתוח קול והתאמנו היטב. תעשו חזרות מול חברים. אל תפחדו "לשרוף" את הגרון - זה לא קורה. זה כמו שריר שמאמנים אותו והוא רק משתפר.

אודישנים
  
לעבוד גם על הגשה של השיר
אם אתם ניגשים אל אודישנים לתוכניות זמר ושירה, כדאי גם לעבוד על ההגשה של השיר ובחירה נכונה של שיר שיתאים לכם. חשוב לבחור שיר שמתאים לז'אנר של התוכנית. בדה ווייס יש יחסית בחירה חופשית מאד למתמודדים, מתוך מגוון של סגנונות, בעברית ובלועזית. באייל גולן הדגש הוא כמובן על הזמר המזרחי, ובכוכב נולד על שירים ישראלים קלאסיים יותר. על כן, כדאי גם לבחור תוכנית בהתאם לסגנון האהוב עליכם.

להתכונן ליום שלפני בצורה הטובה ביותר
סביר להניח שביום לפני אודישנים שאליהם אתם ניגשים, אתם תתרגשו מאד, ואף תתקשו להירדם. יום לפני האודישן כדאי לא להתחיל לשתות ולאכול בכמויות ענקיות, כדי שהקיבה שלכם תהיה שקטה ביום האודישן. זה הזמן אבל בהחלט לפנק את עצמכם במסע של שופינג, ביציאה לסרט, או אפילו במנוחה בבית - כל מה שאהוב עליכם, כדי שתוכלו להיות נינוחים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה