יום ראשון, 24 בפברואר 2013

האסיר X


פרשת האסיר  Xהצליחה להסעיר את התקשורת בישראל ובעולם בחלוף השבועיים האחרונים. מדובר בתחקיר אוסטרלי שחשף פרשה שמערכת הביטחון בישראל רצאה שהשאיר סמויה מעיני הציבור, פרשה שמביכה עד מאוד את ישראל. וכי למה? זאת אנו מנסים לברר אודות היעלמותו המסתורית של האסיר X.

מיהו האסיר X?

מדובר בגבר אוסטרלי בשם בן זיגייר שעשה עלייה לישראל, התגייס לצבא, רכש לו כאן חברים ואף נישא כאן. זיגייר הצטרף לשירותי השב"כ ומכאן הדברים החלו להסתבך עבורו. ככל הנראה זיגייר נכלא בעקבות עבירה שעשה במסגרת תפקידו זה, ניכר כי המעה היה חמור ולכן אף נכנס האסיר X לתא מבודד – אותו תא כליאה שהה מיועד ונבנה במיוחד לרוצחו של ראש הממשלה, יגאל עמיר.
האסיר X

כינויו של זיגייר בתור האסיר X התקבל משום שנכלא בזהות בדויה, מה שיצר ביקורת נוקבת וקשה כלפי מדינת ישראל. כמו כן, בשנת 2010, האסיר X בחר לקפח את חייו והתאבד בתוך תא המעצר המבודד. המדינה החליטה להסתיר מידע זה- על כליאתו ומותו של זגייר, מה שיוצר ערפל רב מדי על הפרשה.

רגישות גבוהה בעניין האסיר X

ברגע בהפרשה אוימה להתפרסם בידי התחקיר האוסטרלי, כינסה ממשלת וועדה דחופה מול כל גורמי התקשורת בישראל על מנת להסביר להם מדוח חיוני לשמור בשתיקה את עניין האסיר X ועד כמה שהדבר יוצר מבוכה לישראל.

הכינוס לא עזר ולאט לאט התחילו לטפטף פרטים ומידע אודות היעלמותו של האסיר X וכיצד קרה הדבר. ביום ה-15 בדצמבר של שנת 2010, נכנס זגייר אל השירותים של תא המעצר שלו בכלא איילון, שבו לא היו מותקנות מצלמות, יחד עם סדין מיטתו ושם תלה את עצמו. נתונים אלו עולים אודות התאבדותו של האסיר X באמצעות חקירה של השב"ס.

בשב"ס טוענים בעניין זה כי לא עודכנו אודות האסיר X ונטיותיו האובדניות ולכן לא בדקו את תאו די כמה דקות ובתכיפות האמורה לאפיין מצב זה. כמו כן, נטען כי שמירה על חשאיות ועל זהותו הבדויה של זגייר נעשתה לטובת ביטחון המדינה ובידיעתו של זגייר עם הסכמתו המלאה.

למרות הממצאים, הפרשה ממשיכה לסקרן את הציבור והעיתונאים בודקים כל זווית אפשרית לחקירה ולמציאת מידע נוסף שישפוך אור על הפרשה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה