יום שבת, 9 בפברואר 2013

טיפולי פוריות



מדריך מקוצר לטיפולי פוריות
טיפולי פוריות נחשבים ללא כל צל של ספק כטיפולים מיוחדים ביותר ופורצי דרך בקנה מידה עולמי מבחינה חברתית, תרבותית ורפואית כאחת. על מנת להבין את המשמעות של טיפולי פוריות הרי שכדאי להכיר קודם כל את ההבדלים בין סוגי הטיפולים הללו. באופן כללי, טיפולי פוריות ניתנים לאחר שרופא מומחה מאבחן מצב של עקרות ומברר את הסיבה לאי הפריון של בני הזוג. בשלב הבא מרכיב הרופא טיפול פרטיקולרי על פי הצרכים והמאפיינים האישיים של כל מטופל. טיפולים אלו כוללים מתן תרופות אשר מכילות הורמונים, אשר מטרתם הגברה או יצירת ביוץ. בנוסף לכך חלק מן הטיפולים כוללים כמובן גם שימוש בטכניקות פולשניות כאלה ואחרות על פי החלטת הרופא לאור האינדיקציות הרפואיות אשר יש בידיו.

הבטיחות בטיפולים
טיפולי פוריות יכולים להיות שאיבת ביציות ובמידת הצורך גם הפריה חוץ גופית. מבחינה בטיחותית, חשוב לדעת, כי טיפולי פוריות אשר מתבצעים על ידי רופאים מומחים נחשבים לבטוחים יחסית ואינם פוגעים כלל וכלל ברמת החיים של המטופלים בשיטה זו. מלבד מקרים קיצוניים של רשלנות רפואית, חלילה, טיפולי פוריות מביאים לתוצאות חיוביות ביותר בטווח קצר או ארוך בהתאם למצבם של המטופלים.




טיפולים לגברים ולנשים
טיפול פוריות הם חלק בלתי נפרד מן הרצון להביא ילדים אל העולם. ישנם טיפולים אשר מתמקדים באי פריון של הגבר, לעומת אחרים אשר מטפלים באי פריון כתוצאה מביוץ, כתוצאה מהאגן או כתוצאה מצוואר הרחם. עבור גברים, טיפולי הפוריות כוללות אופציות מתקדמות כגון הזרעה, צנתור ושיפור ייצור תאי הזרע ובמקרים מסוימים גם ניתוח להחדרת סלילים. עבור נשים, בעיית פריון יכולה לנבוע מגורמים רבים ועל כן מתחת לגיל מסוים מתמקד הטיפול במתן תרופות שונות על פי כל מקרה לגופו.

גורמים אחראיים בישראל
מלבד הרופא האחראי, הגורמים והמוסדות אשר אחראיים בישראל על טיפולי פוריות כוללים בין היתר את בנק הזרע, ועדת האישורים לתרומת ביציות, מאגר המידע לפי חוק תרומת ביציות, מרשם היילודים ועוד. כדאי להתייעץ עם גורם מומחה לפני שמתחילים בטיפולי פוריות ולבחון את האפשרויות באופן ספציפי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה