יום שבת, 16 בספטמבר 2017

הסרת שומה לצרכים אסתטיים



שומה, או "נקודת חן", היא נגע עורי שמופיע בגלל הצטברות של פיגמנט המלנין. הצבע של השומה נקבע לפי ריכוז המלנין ולכן מדובר בהצטברות פיגמנטים של העור במקום אחד. ברוב המקרים תלוי גודל השומה בצבע הפנים ובכמות הפיגמנט שהצטבר בתוכה, ולרוב האנשים יש מספר נקודות חן שונות על הגוף. הנקודות הן לרוב קטנות ובצורה עגולה או אליפטית ובמקרים של התפתחות סרטן העור הן עלולות לגדול ולהשתנות. 

שומה רגילה שלא מעידה על התפתחות סרטן העור לא מסכנת את הגוף ולא אמורה להוות מטרד. עם זאת, יש אנשים שסובלים מפגיעה במראה החיצוני בגלל הופעת שומות באזורים מסוימים. הפתרון במקרים כאלה עשוי להיות הסרת שומה. זהו הליך קוסמטי פשוט יחסית שאותו מבצעים במכונים שונים ברחבי הארץ והעולם באחוזי הצלחה גבוהים. 

איך מסירים שומה?
מבחינה אסתטית, הסרת שומה תלויה במיקום המדויק שלהם ובצרכים של המטופלים. אפשר באופן עקרוני להסיר את השומה מכל האזורים בעור, אך כמובן שנדרשת התייחסות שונה לכל אזור. הסרה של השומה בפנים שונה בהשוואה להסרת שומות מהרגליים, מהידיים, מהגב וכן הלאה. בנוסף, יש אנשים שאצלם נקודות החן מעידות על יופי ולמספרן או למיקומן יש השפעה חיובית על הדימוי העצמי.

הסרת שומה מבוצעת על ידי כירורג או פלסטיקאי ובאמצעות הרדמה מקומית. שיטות אלטרנטיביות אחרות מאפשרות להסיר שומות מאזורים שונים בגוף על ידי שימוש בלייזר או בחומר כימי. עם זאת, השיטות האלטרנטיביות פחות מומלצות כי הן מונעות את האפשרות לבצע בדיקה פתולוגית. רק לאחר הסרת שומה על ידי כירורג או פלסטיקאי ניתן לשלוח אותה לבדיקה פתולוגית ולהשתמש בממצאים לאבחון סרטן העור. האבחון המוקדם חשוב והוא מעלה את סיכויי ההחלמה והריפוי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה