יום שני, 11 בספטמבר 2017

מהו בי פי אם?



BPM הוא מונח שמייצג את מספר הפעימות בדקה ונהוג להשתמש בו על מנת להגדיר מהירות או קצב של לחן מסוים. הגדרת המפעם הכרחית בשביל להשפיע על הלחן ואת המפעם מגדירים עם בי פי אם בכל רחבי העולם. למעשה, המונח עצמו משמש טכנאי קול ומפיקים מוזיקליים כדי לגשר על פערי שפה ובעזרתו ניתן לנתח יצירות מוזיקליות. 




אפשר לומר במילים פשוטות שמרכיב מסוג בי פי אם קובע את מקצב היצירה. המקצב של היצירה, או המהירות, הוא חלק בלתי נפרד מהמאפיינים של התוצאה הסופית. בעזרת השפעה על מקצב היצירה ניתן לשנות את האופי שלה ולחדד אלמנטים מוזיקליים מסוימים. כמו כן, שינוי המקצב של היצירה באמצעות נתוני בי פי אם מיועד להחלפת הז'אנר. ככל שגוברות מספר הפעימות לדקה כך מדובר בשיר מהיר יותר, ולהיפך. 

שימוש נכון בקצב מוזיקלי
הדרך הטובה ביותר לדעת באיזה אופן כדאי לקבוע את הקצב של השיר הוא לקבל הדרכה מקצועית מקיפה. ההדרכה ניתנת בקורסים מוזיקליים בכל רחבי הארץ ויש לה המון יתרונות. ראשית, ניתן  להשתמש בהדרכה מקצועית בשביל לקבל את הידע הבסיסי לפני השתלבות בענף המוזיקה. רבים משלבים את ההדרכה בקריירה שלהם או משתמשים בה לפני שהם מנסים לבצע הפקה מוזיקלית באופן עצמאי.

שנית, הדרכה מקיפה תורמת גם לאנשי מקצוע שכבר עוסקים בתחום. כאן מטרת ההדרכה היא להסביר את השיקולים הנוגעים לבחירת בי פי אם ואת השפעתם על היצירה הסופית. אנשי מקצוע שיודעים איך לשלוט בקצב של השיר יכולים להפיק את המוזיקה לשביעות הרצון של ההרכב או הלהקה ולסייע במיצוי הפוטנציאל. זה יתרון ברור של ההדרכה המקצועית ולכן רבים בוחרים בה כתנאי מפתח להשתלבות בענף המוזיקה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה