יום שני, 11 בספטמבר 2017

איך בוחרים מסלול הלוואות בצ'קים?



הלוואה בצ'קים מאפשרת לאדם פרטי, עצמאי, בעל עסק או חברה לקבל מימון בסכומי כסף משתנים בתמורה לרישום צ'קים לפירעון של הגורם המלווה. המשמעות היא שהחברה המלווה מקבלת ביטחון מסוים בהחזר, בעוד הלקוח נהנה מתנאים גמישים. עם זאת, יש עוד כמה נושאים שכדאי להתייחס אליהם לפני שלוקחים הלוואות בצ'קים.

הנושא החשוב ביותר וזה שהכי קל לבדוק הוא הריבית. בעזרת השוואה בין מסלולי הלוואות לפי הריבית ניתן לדעת מה המסלול הכי משתלם. את הריבית אמורים לקבל בצורה ברורה ושקופה מהגורם המלווה, כאשר לאחר מכן ניתן גם להשתמש במחשבון הלוואות ולבדוק איך היא משפיעה על ההחזר החודשי.




מלבד הריבית, כדאי לבחור הלוואות בצ'קים עם אפשרות לפירעון מוקדם. פירעון מוקדם לרוב כרוך בתשלום עמלה או קנס מסוים, אך יש מסלולים שבהם זה בכלל לא אפשרי. הפירעון המוקדם חשוב כי בעזרתו יכולים שכירים או עצמאיים לסלק את ההלוואה בכל רגע נתון. כדאי לבדוק האם קיימת אפשרות של פירעון מוקדם, לברר כיצד זה בא לידי ביטוי בריבית ולבחון את האפשרות מול חברות פרטיות, חברות אשראי וחברות ביטוח.

מי מעניק הלוואות בצ'קים?
הלוואות בצ'קים מוענקות כיום על ידי גופים שונים במסלולים חוץ בנקאיים. המסלול החוץ בנקאי מונע מצב שבו ההלוואה פוגעת במסגרת האשראי של הלקוח ולכן כדאי לנצל אותו. מבחינת הלקוח, הדרך הנכונה לבחור הלוואות היא לבדוק מי מעניק אותן ואיזה ניסיון יש לו.

אפשר להיעזר במידע המופיע באתר האינטרנט של משרד האוצר כדי להשוות בין חברות מימון פרטיות, חברות אשראי וחברות ביטוח. לאחר מכן ניתן לקבל המלצות מחברים או קרובי משפחה שכבר לקחו הלוואה ולהתייעץ עם גורם אובייקטיבי כמו רואה חשבון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה