יום שבת, 19 בספטמבר 2020

כך יודעים שמדובר על רשלנות עורך דין

 

התמודדות עם מקרים של רשלנות מחייבת מעורבות של עורך דין. כאשר מערבים עורך דין, ניתן לבדוק מלכתחילה האם אכן התקיימה סטייה מרמת הזהירות הסבירה כפי שהיא מקובלת באותו ענף של אנשי המקצוע. עם זאת, יש גם מקרים שבו עורכי הדין עצמם נתבעים בגלל רשלנות. בנסיבות כאלה, יכול להיות שבחירת עורך דין אחר שייצג את הניזוק תהיה משימה מורכבת שתחייב השקעה של זמן ומשאבים.

בשלב הראשון, מה שכדאי לעשות זה לפגוש עורך דין שמתמחה בדיני נזיקין בכלל ובנושא של רשלנות מקצועית בפרט. בשלב השני, נכנסים לעובי הקורה ומבררים מול אותו עורך דין האם המקרה הנידון אכן נכנס תחת ההגדרה של רשלנות מקצועית. במידה והתשובה היא חיובית, אפשר להתקדם לכיוון גיבוש של כתב תביעה נגד אותו מזיק.


 

מאפיינים של רשלנות עורך דין

רשלנות מצד עורך דין עלולה לגרום לאובדן הכנסה ולביטול זכויות של הלקוחות. אם עורך דין מספק שירות שחורג מרמת הזהירות או המקצועיות הסבירה כפי שהיא מקובלת בענף שלו, ייתכן וקמה עילה להגשת תביעה. במקרים כאלה, צריך לא רק להראות את הקשר בין המזיק לבין הניזוק אלא גם את היקף הנזק. למעשה, ללא הוכחת נזק אי אפשר להגיש אף סוג של תביעה בגלל רשלנות עורך דין.

האמת היא שרוב המאפיינים של תביעות רשלנות עורך דין זהות גם בתביעות רשלנות אחרות. על קצה המזלג, אפשר למשל להזכיר מאפיינים של תביעות רשלנות רפואית. גם במקרים של רשלנות רפואית וגם במקרים של רשלנות מקצועית אחרת, התפקיד של בית המשפט הוא לבדוק איך ההתנהגות של המזיק לכאורה השפיעה על הניזוק, איזה נזק זה גרם לו ומה היו הנסיבות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה