יום שבת, 19 בספטמבר 2020

כך בוחרים בית ספר לקולנוע

 

בחירה נכונה של בית ספר לקולנוע יכולה להשפיע בצורה דרמטית על חייו הבוגרים של הסטודנט. היות וברוב המקרים מדובר על בתי ספר שהתפקיד שלהם הוא לגבש את החזון של הסטודנטים ולעזור להם להפוך את התאוריה למציאות, יש משמעות גדולה לאופן שבו התכנים מועברים. חוץ מזה, רמת המקצועיות של בית הספר נקבעת על פי המרצים. ככל שיש בבית ספר מסוים יותר מרצים מקצועיים, כך עולה הסיכוי שהסטודנטים יבינו את החומר ויצליחו להפיק ממנו ערך מוסף.

השאלה היא מה אפשר לעשות אם מתכננים לבחור בית ספר לקולנוע בלי שום סוג של רקע מקצועי. בפועל, רוב הסטודנטים שנדרשים לבחור בית ספר כזה אולי יודעים שהם מתעניינים בקולנוע – אבל אין להם עדיין את הכלים שיעזרו להם להבחין בין בית ספר רגיל לבין מקום מקצועי שכדאי להם לסמוך עליו. אז בדיוק ברגעים האלה, מה שכדאי לשים עליו את הדגש זו תכנית הלימודים.


 

מה לומדים מתכנית הלימודים?

תכנית הלימודים של בית ספר לקולנוע אמורה לתאר בצורה מפורטת, ברורה ומנומקת את מהלך השיעורים. גם אם לא מבינים בצורה מפורטת מהם נושאי הלימוד בכל שיעור, מטרת התכנית היא להראות לסטודנטים את הדגשים העיקריים של בית הספר. בין היתר, תכנית הלימוד יכולה למשל לתאר את מספר המפגשים הפרונטאליים לעומת מספר הימים שבהם יוצאים לשטח.

בנוסף, תכנית הלימודים הקונקרטית של בית ספר לקולנוע אמורה לסייע להשוות אותו למוסדות לימוד אחרים. השוואה כזו היא קריטית, כי בסופו של דבר הבחירה היא רק בין האפשרויות הקיימות. אז אם הסטודנטים רוצים להיות רגועים, כדאי להם לבדוק את תכנית הלימודים ב-2-3 בתי ספר לקולנוע ורק אז לקבל החלטה מושכלת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה