יום שלישי, 8 בספטמבר 2020

כל מה שצריך לדעת על תהליכי הצלת מזון

 

הצלת מזון הוא חלק מתהליך רחב וארוך יותר מכפי שנהוג לחשוב. קודם כל, לא מספיק להחליט על כך שרוצים להציל מזון. למרות שההחלטה הזו היא כמובן השלב הראשון, התהליך עצמו כולל עוד כמה שלבים שהם לא פחות חשובים. בפועל, לכל אחד מהשלבים בתהליך יש משמעות אחרת. רק אם משלימים את כל השלבים, ניתן לסיים את התהליך של הצלת מזון על הצד הטוב ביותר – כמו למשל באמצעות העברה שלו למשפחות נזקקות או למי שבאמת צריך את זה.

 

שנית, כדאי להביא בחשבון את ההבדלים בין המקורות שמהם מגיע המזון. נכון להיום, המקורות העיקריים עבור הצלת מזון הם בתי מלון, מסעדות, גופים תעשייתיים וגם גופים מוסדיים כגון בתי ספר. בכל אחד מהמקרים האלה, יש צורך בשיתוף פעולה בין הגורמים. ללא שיתוף פעולה בין הגורמים המעורבים, אי אפשר להגיע למצב שבו גם מצילים את המזון וגם מביאים אותו בהצלחה אל היעד.


 

למה צריך להציל מזון?

הנושא של הצלת מזון זוכה כיום להמון תשומת לב. בראש ובראשונה, ברור מאליו שיש צורך להציל מזון כדי לעזור למשפחות נזקקות. אם גם ככה יש כמויות גדולות של מזון שלא מנוצלות על ידי מי שמכין אותן, אין שום סיבה לזרוק אותו לפח. במקום זה, אפשר להציל את המזון ולדאוג שהוא יגיע במהירות וביעילות אל מגוון רחב של מקומות ברחבי הארץ.

חוץ מזה, הצלת מזון היא סוג של חובה מוסרית. גם בארץ וגם בעולם מבינים שיש צורך להציל מזון אם רוצים להעביר מסר נכון יותר לדורות הבאים, לגלות אחריות כלפי כדור הארץ ולמנוע בזבוז. אז בהקשר הזה, החובה המוסרית לא פחות חשובה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה