יום ראשון, 20 בספטמבר 2020

הסדרת תשלום טרם פירוק שותפות

אחד התנאים לביצוע של פירוק שותפות על פי החוק הוא להסדיר תשלום של חובות אגרה שנתית. לפי החוק, על השותפות שלם חובות אגרה שנתיות אחרת לא ניתן יהיה להשלים את הפירוק – בלי קשר לשאלה למה הפירוק מתבצע, מהן נסיבות הפירוק או האם מדובר על פירוק שנערך על רקע פשיטת רגל וכניסה להליך של חדלות פירעון. יתרה על כך, הצדדים המעורבים בשותפות יכולים לבצע בדיקת חובות אגרה שנתית עוד לפני שהם מחליטים האם לפרק אותה.


 

מצד שני, לפי החוק, שותפות רשאית להגיש בקשה לפטור מתשלום אגרה במידה והיא נמצאת בפירוק. כאן יש תנאים מקדימים לקבלת פטור ובכל מקרה חלה חובה על הגשת הבקשה יחד עם ההודעה על פירוק שותפות או אחריה. את הבקשה בוחנים בהתאם לתנאים הקבועים בחוק, כאשר ברוב המקרים התייעצות עם עורך דין מעלה את הסיכוי לכך שהיא תתקבל.

איך מקבלים פטור מאגרות?

חברים בשותפות שמעוניינים לקבל פטור מאגרות צריכים להמציא את המסמכים הרלוונטיים במעמד המצוין על פי החוק. נכון להיום, על החברים בשותפות להמציא למשל תצהיר אי פעילות חתום על ידי כל השותפים ללא יוצא מן הכלל ואף מאומת על ידי עורך דין. אז כבר בשלב הזה, אפשר לראות את החשיבות הרבה במעורבות של עורך דין שמכיר את התחום של ליטיגציה מסחרית בכלל ובקיא בעניינים של פירוק שותפות בפרט.

שנית, הדרך לקבל פטור מאגרות במהלך פירוק שותפות עוברת בהצגת אישור מקורי מרשות המיסים ומס ערך מוסף. לפי האישור הזה, יש להראות שהשותפות לא נרשמה כחייבת במס על פי חוק המע"מ. לחילופין, אפשר לציין באישור שהרישום לעיל בוטל ולהוסיף את מועד ביטולו כפי שתועד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה