יום שלישי, 8 בספטמבר 2020

הבדלים בין מקומות התנדבות

 

היכרות עם הבדלים בין סוגים שונים של מקומות התנדבות צריכה לעמוד בראש מעייניהם של אנשים שרוצים להתנדב. כך לדוגמא אפשר לראות שבחלק מהמקומות הדגש הוא על התנדבות של שעות למען הקהילה. כאן ההתנדבות בדרך כלל מוקדשת להכנת שיעורי בית עם ילדים משכונות מוחלשות, לעזרה חברתית גם למבוגרים או למתן כלים תעסוקתיים עבור גברים ונשים בטווח רחב של גילאים. מטבע הדברים, התנדבות על בסיס שעות יכולה להתאים רק למי שיש לו מספיק זמן פנוי על מנת לעשות את זה.

סוג אחר לגמרי של מקומות התנדבות מציע אפשרות לעזרה פיזית וסיעודית. כאן לא מדובר רק על התנדבות של שעות, אלא גם על צורך באנשי מקצוע פחות או יותר מיומנים. עם זאת, במקומות התנדבות כאלה יכולים להציע הכשרה על חשבונם ותקופת חפיפה מסוימת. לאורך תקופת החפיפה הזו, מתנדבים חדשים לומדים את העובדים ממתנדבים ותיקים יותר.


 

כל כמה זמן כדאי להתנדב?

בחירה בין מקומות התנדבות היא פונקציה של העדפות אישיות. אי אפשר לקבוע בצורה חד משמעית כל כמה זמן כדאי להתנדב או באיזה מקום לבחור לעשות את זה, כי בסופו של דבר מדובר על משהו סובייקטיבי. לצד כאלה שמתנדבים שעות רבות מדי יום, יש כאלה שעושים זאת לעיתים רחוקות בלבד. כמובן שגם אי אפשר לשפוט אף אחד מהמתנדבים, כי קשה לדעת מה קורה מאחורי הקלעים ואיזה משאבים כלכליים או אחרים יש להם.

כמו כן, כדאי להישאר עם אצבע על הדופק בנוגע לפתיחת מקומות התנדבות חדשים שלא היו קיימים בעבר. המגמה הזו קיימת כיום ביתר שאת ואת המידע עליה ניתן לקבל דרך אתרי האינטרנט, הרשתות החברתיות והפורומים המקצועיים שעוסקים ספציפית בנושא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה