יום שבת, 19 בספטמבר 2020

מולדר עם מערכות אחרות

מולדר משמש ככלי לעיצוב בצק. בשביל לעצב את הבצק לפי המתכון או המוצר שאותו רוצים לאפות, צריך להשתמש במכשיר ייעודי. עם זאת, מולדר לא מספיק כדי לעמוד בשאר הדרישות של בתי עסק מתחום האפיה והקונדיטוריות. בפועל, מה שקורה זה ניסיון לשלב את המולדר עם מערכות אחרות. שילוב מן הסוג הזה יכול לעלות בקנה אחד עם הצרכים של בעלי מאפיות ואף לחסוך זמן וכסף. כמו כן, ניתן מלכתחילה לפנות אל חברה שמאפשרת לרכוש גם את מעצבי הבצק וגם את שאר המכשירים שמיועדים לייצור אוטומטי או חצי אוטומטי למוצרי לחם ובאגט.


 

את ההבדל העיקרי בין מכשירים שמיועדים להכנת מוצרי לחם ובאגטים ניתן לראות בין מולדר, שולחנות קליעה ועבודה וכמובן מלושים. לחילופין, אפשר לחלק את המערכות למספר מוצרים בודדים ובהם פרס חלוקה לריבועים או מתומנים ופרס חלוקה וגלגול. בחלק מהקונדיטוריות, יש גם מקום להשתמש בשוקלת וחותכת לבצק לעבודה אוטומטית לחלוטין.

איך בוחרים את המכונה המתאימה עבור האפייה?

בחירה נכונה של מולדר היא רק דוגמא לחלק ממערכת השיקולים שבהם האופה המקצועי צריך להשתמש. בשביל להשתמש במערכת השיקולים הנכונה, חשוב להשוות בין המולדרים ובין המכונות. לאחר מכן, בודקים האם המולדר נותן מענה לצרכים של בית העסק מבחינת סוג האפיה וסוג הלחמים שאותם אפשר להכין בעזרתו.

עוד דרך טובה לבחור מולדר היא להתייעץ עם אנשי מקצוע שמגיעים מהתחום. בעלי קונדיטוריות יכולים למשל להתייעץ עם אופים מהתחום שלהם, או אפילו עם מתחרים שיש להם את הידע הרלוונטי. במקרים אחרים, ניתן להרחיב את החיפוש ולהיעזר במידע שיש באתרי האינטרנט. בנוסף, כדאי להשתמש בניסיון העבר כדי לבחור מולדר איכותי – לפי הצרכים של כל אופה בנפרד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה