יום שבת, 19 בספטמבר 2020

היתרונות של חברות למכירה

חברה בע"מ שעומדת למכירה מאפשרת ליזמים או משקיעים להרוויח שורה ארוכה של יתרונות. קודם כל, חברות מן הסוג הזה בדרך כלל כבר סיימו את כל התהליך הבירוקרטי הרלוונטי עבור תחום הפעילות שלהן. אם יוצאים מתוך נקודת הנחה שאותן חברות קיבלו את אישור הרשויות ולכן אף יכולות להיות מוגדרות כ"חברה בע"מ", מבינים שלמעשה התהליך הזה נחסך מאותם משקיעים או יזמים שמתעניינים בהם.

האפשרות לרכוש חברה קיימת באה לידי ביטוי בכך שניתן להתחיל להפעיל אותה באופן מיידי. במקום שיזמים או משקיעים יצטרכו להמתין עד לסיום קבלת האישורים מכל הגורמים המוסמכים והרלוונטיים, כל מה שעליהם לעשות זה לסיים את עסקת הקנייה של החברה. יתרה על כך, יש כיום מגוון רחב של חברות למכירה בתחומים שונים. המשמעות היא שגם יזמים וגם משקיעים לא אמורים להתפשר על סוג החברה, על תחום הפעילות או אפילו על היקף מחזור ההכנסות והלקוחות שלה.


 

איך בוחרים חברות למכירה?

בצד השני של המטבע יש בעיה שנובעת מהיצע רחב מדי של חברות למכירה. בגלל שיש המון סוגים שונים של חברות שעומדות למכירה ואותן אפשר לקנות כדי להתחיל בפעילות הכלכלית והמסחרית באופן מיידי, גם היזמים וגם המשקיעים צריכים לקחת חלק בתהליך קבלת החלטות ארוך יותר. במסגרת התהליך הזה של קבלת החלטות, לא מספיק לבדוק איזה חברות עומדות למכירה – אלא צריך לברר איזו מהן היא המתאימה ביותר עבור העסקה.

הדרך לבחור בין חברות למכירה היא לבדוק את הנתונים מאחורי כל אחת מהן. את הנתונים אפשר לאסוף מדוחות השומה השנתיים, דרך התייעצות עם רואי חשבון או על בסיס ספרי הנהלת החשבונות עצמם. כל זה דורש השקעת זמן, אך מניב תשואה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה