יום רביעי, 2 בספטמבר 2020

מה התפקיד של משקיעים?

 

משקיעים בעולם העסקים יכולים להיות פאסיביים או אקטיביים. במידה והמשקיעים פאסיביים, התפקיד העיקרי שלהם יכול למשל להיות הזרמת כספים, יצירת קשרים, לקיחת אחריות על תחומים מסוימים וכן הלאה. במקרים ובהם המשקיעים הם אקטיביים, סביר להניח שהם יהפכו לשותפים ולחלק בלתי נפרד מהעסק.

יתרה על כך, יש מקרים שבהם משקיעים אקטיביים הופכים להיות פאסיביים, ולהפך. בנסיבות כאלה, לא מספיק לבדוק במה המשקיעים הכי טובים – כי צריך לוודא שהפעילות שלהם עולה בקנה אחד עם המטרות שאותן בעלי עסקים רוצים להשיג. כל עוד בעלי עסקים מסוימים מחפשים מקור השקעה חיצוני, קל יותר להבין למה הם גם בוחרים בקפידה את מי שיהיה מעורב במיזם.

באיזה שלב של העסק כדאי לערב משקיעים?

העניין הוא שאין טיימינג אחד וספציפי שמתאים לכל סוגי העסקים שרוצים לערב משקיעים במיזם שלהם. מצד אחד, יש את המשקיעים שמצטרפים לעסקים בשלב מוקדם ולכן לאחר מכן נהנים מההצלחה שלו. במקרים אחרים, יש משקיעים שבוחרים להצטרף אל עסק קיים או אפילו אחרי שחברה גדולה מונפקת בבורסה. לכן בוחנים כל מקרה לגופו ובודקים מה האינטרס של המשקיע.


 

הדבר החשוב ביותר הוא ליצור מצב של שקיפות בין המשקיעים לבין בעלי עסקים. כאשר בעלי עסקים או יזמים שיש להם רעיון לעסק חדש מחפשים משקיעים, הם בדרך כלל מציירים תמונה ורודה של הסיטואציה. אבל במקרים כאלה יש גם סכנה לכך שהמשקיעים יגלו שהמציאות לא דומה לתכניות, מה שיגרום להם למשוך החוצה את ההשקעה.

הפתרון הוא לערב משקיעים בתזמון שהכי מתאים עבור העסק. עם זאת, יש לוודא שגם במהלך התזמון הזה המשקיעים יודעים בדיוק במה מדובר ואף מוכנים לקחת את הסיכון הרלוונטי למידת ההשקעה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה