יום שבת, 19 בספטמבר 2020

תיאום ציפיות ושירותים מול משרד תכנון חשמל

 

היתרון של פניה אל משרד תכנון חשמל ולא אל חשמלאי פרטי הוא ריכוז שירותים שונים תחת קורת גג אחת. כאשר בעלי מקצוע מפעילים משרד, הם למעשה מספקים ללקוחות שלהם את האפשרות לתאם מולם סוגים שונים של שירותים. אמנם כל שירותי המשרד במקרה הזה יהיו קשורים אל תחום החשמל, אך עדיין יכולים להיות הבדלים ביניהם. מבחינת קהל היעד והלקוחות, להבדלים הללו יש המון משמעות.

הבעיה עם ריכוז שירותים שונים מול אותו משרד תכנון חשמל לדוגמא מתעוררת על רקע היעדר תיאום ציפיות. אם שני הצדדים לא יודעים למה לצפות, סביר להניח שגם השירות של נציגי המשרד לא יעלה בקנה אחד עם הצרכים של קהל היעד והלקוחות. מצד שני, אפשר בהחלט להגדיל את סיכויי ההצלחה של שירותי המשרד כאשר יוצרים איתו קשר מוקדם ומגדירים יחד את לוח הזמנים ואת הציפיות.


 

התפקידים השונים של משרד תכנון חשמל

משרד תכנון חשמל יכול להציע שירותים שונים עבור לקוחות פרטיים, עבור בעלי עסקים שנמצאים בהליכי רישוי, עבור נציגים של חברות ותאגידים וגם עבור עיריות מקומיות וגופים מוניציפאליים. ברוב המקרים, השירותים של משרד תכנון חשמל גם יהיו מגוונים יותר מאלו של חשמלאי פרטי ולכן הם יתאימו לקהל יעד מסחרי או תעשייתי.

בנוסף, התפקיד של משרד תכנון חשמל הוא לחשוף את הלקוח אל מערכת השיקולים שרלוונטית עבורו. נכון להיום כולם ללא יוצא מן הכלל משתמשים בחשמל, אך רק מעטים מבינים איך מערכת חשמל עובדת ומה מאפיין אותה. כאן נכנס לתמונה התפקיד של משרד תכנון חשמל והחשיבות במעורבות שלו. כאשר נציגי המשרד מעורבים בשלב מוקדם, אפשר להיות בטוחים שפרויקט החשמל יבוצע באופן אופטימלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה