יום רביעי, 2 בספטמבר 2020

היתרונות של זיכיון למכירה

זיכיון למכירה הוא הדרך של רשתות גדולות לצרף עוד משקיעים אל המיזם שלהן. כאשר הרשתות רוצות למשל לפתוח סניף חדש, הן יכולות למכור עבורו זיכיון ייעודי. אם יש משקיע שרוכש את הזיכיון, הוא מקבל בתמורה רשות להשתמש בשם של הסניף, בלוגו, במוצרים וכן הלאה. ברוב המקרים, זיכיון למכירה יהיה למשל רלוונטי בענף של מזון ומשקאות. במקרים אחרים, הוא יכול גם להיות חלק בלתי נפרד מענפי ספורט, תרבות וכן הלאה.

מה שמעניין לבדוק זה מהם היתרונות של זיכיון למכירה לעומת הקמה עצמאית של העסק. על פניו, לזיכיון גם יש חסרונות: הוא מחייב את הרוכש לעמוד בקריטריונים ובסטנדרטים מסוימים, הוא עולה כסף והוא לא מבטיח הצלחה. מנגד, אפשר לראות כיום יותר ויותר משקיעים ויזמים שמתעניינים באפשרות של זיכיון למכירה ומעניקים לו אפשרות. מכאן והלאה, רצוי לבדוק מה הסיבות לכך.

 


מה הסיבות לקנות זיכיון?

היתרון של זיכיון למכירה בא לידי ביטוי בקיצור תהליכים. במקום לפתוח עסק ולעבור מההתחלה את כל התהליך של רישוי, שיווק, פרסום ויחסי ציבור – אפשר להתחיל לעבוד באופן מיידי. אם למשל קונים זיכיון של רשת גדולה ומוצלחת בענף המזון או הספורט, ניתן להקים את הסניף החדש ולסחוף אליו עוד לקוחות. כאשר הלקוחות מגיעים אל הסניף החדש שפועל מטעם הזיכיון, הם מרגישים חלק מהרשת. מן העבר השני, יש את בעלי הזיכיון שחוסכים בהוצאות ומגדילים את פוטנציאל התשואה שלהם.

חוץ מזה, סיבה אחרת ולא פחות חשובה לקנות זיכיון יכולה להיות קשורה לאופן שבו הוא מסייע ליצור יתרון מול המתחרים. ברוב המקרים, זיכיונות נמכרים כאמור על ידי חברות גדולות. לכן, למשקיע יש באותו רגע יתרון מול עסקים שמתמחים בו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה