יום שבת, 19 בספטמבר 2020

בדיקה מקדימה לקראת צירוף שותף לעסק

 

גיוס שותף לעסק חדש או קיים עלול להיות משימה מורכבת יותר מכפי שנהוג לחשוב. גם אם ליזם או למשקיע יש רעיון מעולה לגבי הקמת עסק או ניהול מיזם קיים, צריך לבדוק היטב מי השותף ומה הוא מביא לשולחן. רק אם לשותף העסקי יש ערך מוסף בכל הנוגע לפעילות השוטפת או מול המתחרים, הגיוס שלו יהיה משתלם. בפועל, זה קורה בגלל שהצטרפות של כל שותף לעסק כרוכה בסוג מסוים של השקעה.

במילים אחרות, צירוף שותף לעסק כרוך בוויתור מסוים על נתח מהפעילות המסחרית – או על תשלום ישיר בגין השירותים שהוא מציע. אז מהבחינה הזו, הצטרפות של השותף היא גם סיכון ולא רק יתרון. אז כדי ליהנות מצד אחד מהיתרונות של השותף אבל מצד שני לצמצם את הסיכון, מה שעושים זה להשקיע בבדיקה מקדימה.


איך בודקים באיזה סוג של שותף מדובר?

הכי נוח לבדוק באיזה סוג של שותף לעסק מדובר באמצעות תיאום פגישת היכרות עמו. למעט מקרים של שותף שהוא חבר ותיק או בן משפחה, אין מנוס מפגישה אישית עם אדם זר שמועמד להיות שותף בעסק הקיים או החדש. בשביל להכיר לעומק את הבן אדם הזה, פוגשים אותו בצורה שאינה מחייבת ומנצלים את התקשורת הבינאישית כדי לבחון היתכנות להמשך שיתוף פעולה בין הצדדים.

חוץ מזה, אפשר לבדוק באיזה סוג של שותף מדובר באמצעות המלצות שיש עליו. את ההמלצות אפשר לאסוף מחברים, קרובים ובני משפחה וגם מקולגות. כל עוד שומרים על ראש פתוח לחוויות חדשות ולא שוללים על הסף אנשים שאותם עדיין לא מכירים, המלצה היא כלי יעיל להשוואה בין כמה שיותר שותפים עסקיים בעלי פוטנציאל להצלחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה