יום שבת, 19 בספטמבר 2020

ארגז הכלים של הנדסאי קול

 

אחת הדרכים הכי טובות להבין מה עושה הנדסאי קול היא לבדוק באיזה ארגז כלים הוא משתמש. ככל שמכירים טוב יותר את ארגז הכלים של אנשי מקצוע מן הסוג הזה, כך עולה הסיכוי שהשילוב שלהם בפרויקטים של הפקה מוזיקלית יהיה מוצלח. כמו כן, היכרות עם הכלים שבהם אמור להשתמש הנדסאי קול קריטית עבור מי שרוצה לעסוק בהיבטים הטכנולוגיים של אמצעי ההקלטה וההשמעה.

כל הכלים שבהם משתמש הנדסאי קול נועדו על מנת לאפשר לו לגלות מעורבות בשלבים שונים של ההפקה המוזיקלית באולפן. אחרי שאיש מקצוע מן הסוג הזה צובר מספיק ניסיון בתוך האולפן, הוא יכול להציע את סל השירותים שלו גם עבור אולמות הופעות, ברים, מועדונים וכן הלאה. עם זאת, הכלים עצמם נשארים זהים ומטרתם היא לשפר את התוצר המוזיקלי.


 

במה משתמש הנדסאי קול?

הנדסאי קול משתמש בכלים שונים שמאפשרים לו לתפעל מערכות הגברה או הפקות של תעשיית הרדיו, הטלוויזיה והקולנוע. בין היתר, עליו להתמחות בהפעלת מיקרופונים ואף לדעת כיצד לעצב את הצליל בעזרת מכשירים שונים. עם הזמן, הנדסאי קול גם נדרש להיות ערני לחידושים טכנולוגיים מסוימים – כמו למשל אלו אשר גורמים להפקות מוזיקליות מסוימות להישמע אחרת מהפקות קודמות.

הנדסאי קול שמסיים את תהליך ההכשרה המקורי שלו יכול להמשיך וללמוד תוך כדי העבודה. זה למעשה אחד היתרונות של עיסוק במקצוע הזה, שכל הזמן מתחדש ומשתנה על פי צרכים שמגיעים מהשטח. אז מצד אחד, המאפיינים בעבודה של הנדסאי קול נשארים קבועים כי הוא מעורב בכל סוג של הפקה מוזיקלית. מצד שני, יש הבדל בין האופן שבו מבצע הנדסאי קול את עבודתו כיום לעומת הדרך שבה היא בוצעה בעבר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה