יום ראשון, 20 בספטמבר 2020

ביסוס תביעת רשלנות עורך דין

 

תביעה בגין רשלנות עורך דין צריכה להיות מוגשת לפי דיני נזיקין. כאשר בוחנים לעומק את דיני נזיקים ומתמקדים בנושא של רשלנות, רואים למשל שכל תביעה מן הסוג הזה אף חייבת לעמוד בקריטריונים מסוימים. בין היתר, מטרת הקריטריונים הללו היא למנוע עומס על בתי המשפט או מצב שבו אנשים מגישים תביעות בגין רשלנות – בלי שיהיה להם את היכולת לבסס את הטיעונים המרכזיים שלהם ולהציג נימוקים משכנעים בפני בית המשפט.


 

הדרך לבסס תביעת רשלנות עורך דין היא להתייעץ עם אנשי מקצוע ולהיעזר בניסיון שלהם. מטבע הדברים, אנשי המקצוע הרלוונטיים עבור טיפול בתביעות כאלה צריכים להיות עורכי דין בעצמם. כאשר עורכי דין מעורבים בשלבים שונים של הגשת התביעה, הסיכוי לקבלתה על ידי בית המשפט עולה. כאשר הסיכוי שבית המשפט יקבל את התביעה עולה, יש גם יותר סיכוי להשיג את הפיצוי הכספי המבוקש.

פיצוי כספי בגין תביעות רשלנות עורך דין

את הפיצוי הכספי בגין תביעות רשלנות עורך דין צריך לדרוש על פי נסיבות המקרה. כאשר בוחנים את נסיבות המקרה, יש לוודא שהתנהגות עורך הדין שאותו תובעים אכן חרגה מהנורמה המקובלת בענף. בשביל לבסס טענה כזו, אפשר למשל להגיש חוות דעת מומחה של עורך דין אחר. במסגרת הגשת חוות דעת של עורך דין אחר כדי לבסס טענה של רשלנות, יש לוודא שתחומי ההתמחות שלהם דומים.

בסופו של דבר, המטרה של הגשת  תביעה בגין רשלנות עורך דין היא לדרוש ולקבל פיצוי כספי. בית המשפט יכול לקבוע פיצוי כספי על פי מידת הנזק שנגרמה לניזוק ולפי התנאים המוצגים לפניו בתיק. עם זאת, גם על הפיצוי אפשר להשפיע בעזרת תביעה מבוססת וטיעונים משכנעים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה