יום שלישי, 8 בספטמבר 2020

מה עושים עם תרומת מזון?

 

תרומת מזון מועברת למשפחות ונזקקים. בשביל להחליט לאן להעביר כל סוג של תרומה מן הסוג הזה, צריך להשתמש בכמה קריטריונים מקובלים. השימוש בקריטריונים אובייקטיביים חשוב, כי אין כמובן היצע אינסופי של תרומות. במקום זה, המצב בפועל הוא שיש המון משפחות שזקוקות לתרומות – אך רק כמות מוגבלת של פריטי מזון שאכן יכולים להגיע אליהן. אז מה שעושים, זה לקבוע סטנדרטים וגם עקרונות מנחים בשאלה מי זכאי או לא זכאי לקבל תרומת מזון.

 

הזכאות עבור תרומת מזון מותנית ברוב המקרים במצב כלכלי מסוים. אם רוצים לברר לאן מגיעה כל תרומה, אפשר למשל לבדוק מה המצב הכלכלי של מי שמבקש אותה ועד כמה הוא יציב. במידה והמצב הכלכלי לא מספיק יציב, יש מקום להשוות בין משפחות על פי פרמטרים של מדדים סוציו דמוגרפיים ואחרים. גם כאן, השאיפה היא בסופו של דבר חיובי: להגיע למצב שבו רק משפחות שבאמת זקוקות לכך אכן מקבלות תרומת מזון.

עם מי מתייעצים לגבי העברת תרומת מזון?

כל הנושא של תרומת מזון נתמך בשורה ארוכה של מחקרים ומחייב התייעצות עם אנשי מקצוע. במסגרת התייעצות עם אנשי מקצוע, בודקים למשל מה חוות הדעת של עובדים סוציאליים שמכירים כל משפחה ויודעים מה היכולות שלה. במקביל, משתמשים בנתונים שמגיעים מהמוסד לביטוח לאומי או מהעירייה המקומית. חוץ מזה, מי שאחראי על איסוף של תרומת מזון בדרך כלל מכיר את החלוקה לשכונות ואת ההבדלים בין השכונות החזקות והמוחלשות.

בסופו של דבר, התהליך של איסוף וחלוקת תרומת מזון הוא מורכב יותר מכפי שנהוג לחשוב. בגלל שלעולם אי אפשר יהיה להגיע למצב שבו כל המשפחות מקבלות תרומות, צריך לקבוע סטנדרטים אחידים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה